Chýbajúca batožina vás pripútala k letisku? Nejde o žiadnu tragédiu!

Máte za sebou vysiľujúci let a ste celkom vyčerpaný. Stojíte pri páse s batožinami a pozorujete ich monotónny kolobeh, až kým sa celý systém zrazu zastaví. A váš kufor nikde...  

Nepanikárte, ale situáciu so stratou batožiny riešte

Rozhodne  netreba v takejto situácii panikáriť, ale nahlásiť problém na zákazníckom servise letiska. Letecké spoločnosti predsa oplývajú prostriedkami na sledovanie batožín a drvivá väčšina stratenej batožiny sa po čase vráti. Batožina na letisku môže ostať, ak je váš prestup príliš krátky a pracovníci letiska nestihnú batožinu doručiť do vášho lietadla včas. Prípadne mohli vašu batožinu  vyhodnotiť ako problémovú a poslať ju na dodatočné skenovanie. Ak je pri nasledujúcom lete, bude vo vašich rukách už možno o pár hodín. V prípade, že bola odoslaná na nesprávne letisko, zaberie to asi niekoľko dní.

Strata kufra a odškodnenie

Priehradka pre reklamáciu batožiny sa nachádza na každom letisku. Tam opíšete svoju batožinu a odovzdáte útržok batožinového lístka. Pri stratených kufroch je takmer  na 100 % isté, že sa vrátia majiteľovi. Väčšinou batožina dorazí s ďalším letom, budete ju tak mať počas niekoľkých dní pri sebe. Montrealská dohoda uvádza, že v takejto situácii existuje dokonca možnosť zakúpiť si nevyhnutné veci (oblečenie, hygienické potreby atď. ), ktoré ostali vo vašom  kufri ako nejakú kompenzácu, pričom maximálna čiastka je v tomto prípade okolo 1445 Eur. Na toto odškodnenie však nárok vyvstáva až v prípade, že vám letecká spoločnosť batožinu nedoručí do 21 dní. Suma 1445 Eur v sebe zahŕňa  aj náhradu kufra, ak by sa ten nenašiel.

Zo všetkého zmieňovaného celkom jasne vyplýva, že mať na kufri zakaždým uvedené svoje kontaktné údaje je nesmierne dôležité. Taktiež je veľmi potrebné nezabúdať si v prípade skomplikovania sitiácie s vašou batožinou ihneď overiť jej status. Niektoré letecké spoločnosti disponujú k tomu určeným online systémom, iné vám dajú telefónne číslo, na ktorom sa môžete informovať.